میلنگ لسٹ
موجودہ زائرین
اعداد وشمار
تلاش کریں
مادہ
آسان اصول فقہ
cc
تعارف و تبصرہ
محتویات |
عرض ناشر |
عرض مترجم |
اصول فقہ کی تعریف |
مرکب اضافی ہونے کے اعتبار سے تعریف |
لفظ " اصول " کی لغوی و اصطلاحی تعریف |
لفظ " فقہ" کی لغوی و اصطلاحی تعریف |
فقہ کی تعریف کی شرح |
اصول فقہ کی تعریف بطور لقب |
اس تعریف کی وضاحت |
اس علم کا موضوع , فائدہ اور ماخذ |
اس علم کو حاصل کرنے کا حکم |
احکام شرعیہ |
حکم کی تعریف |
حکم شرعی کی اقسام |
حکم تکلیفی اور حکم وضعی میں فرق |
حکم تکلیفی کی اقسام |
واجب |
واجب کی اقسام |
فاعل کے اعتبار سے |
وقت کے محدود ہونے کے اعتبار سے |
فعل کے اعتبار سے |
مندوب |
محظور |
مکروہ |
مباح |
حکم وضعی کی اقسام |
سبب |
شرط |
مانع |
صحیح اور فاسد |
رخصت اور عزیمت |
کلام کی اقسام |
کلام کی تعریف |
سب سے کم وہ چیز جس سے فائدہ حاصل ہوتا ہے |
کلام کی خبر اور انشاء میں تقسیم |
خبر کی سچ اور جھوٹ میں تقسیم |
انشاء کی تعریف |
حقیت اور مجاز میں کلام کی تقسیم |
حقیقت |
حقیقت لغویہ |
حقیقت عرفیہ |
حقیقت عرفیہ عامہ |
حقیقت عرفیہ خاصہ |
حقیقت شرعیہ |
مجاز |
مجاز لغوی |
تعلق اور اسکی غرض |
تعلق کا مقصد |
تعلق کی اقسام |
مجاز لغوی مفرد |
مجاز لغوی مرکب |
استعارہ تمثیلیہ کی مثال |
مجاز مرکب مرسل کی مثال |
مجاز عقلی |
امر ، لغوی و اصطلاحی تعریف |
امر کے لیے استعمال ہونے والے صیغے |
امر کے صیغوں کا فائدہ دینے والے چند مزید صیغ |
جب مطلق امر کا صیغہ بولا جائے تو اس کا کیا حکم ہوتا ہے؟ |
کسی چیز کا حکم نہ صرف اسی چیز کا حکم ہے بلکہ جس پر وہ چیز موقوف ہو ، اس کا بھی ہے۔ |
امر کے صیغوں کا اپنے اصلی معنوں کے علاوہ دوسرے معانی میں استعمال |
جس کام کا حکم دیا گیا ہو اسے بار بار کیا جائے گا یا نہیں؟ |
امر مطلق کام کے فوری سرانجام دیئے جانے کا تقاضا کرتا ہے |
شریعت کے احکامات کا مکلف کون ہے اور کون نہیں ہے۔ |
نہی، لغوی و اصطلاحی تعریف |
نہی کے صیغ |
نہی کس چیز (حکم)کا تقاضا کرتی ہے |
ان صیغوں کا بیان جو "نہی " کا فائدہ دیتے ہیں |
نہی کے صیغے کا حرمت کا فائدہ دیئے بغیر کلام میں وارد ہونا |
نہی کی حالتیں |
جس چیز سے روکا گیا ہو، نہی اس کے فاسد ہونے کا تقاضا کرتی ہے |
خبر کے لفظ کے ذریعے امر اور نہی کا بیان |
عام ،لغوی و اصطلاحی تعریف |
عام کے صیغے |
نکرہ کاعموم میں نص اور ظاہر ہونا |
عام کے لفظ کی دلالت اور اس کے استعمالات |
نبی ﷺ کے ساتھ خاص خطاب کے حکم کا عموم |
اعتبار الفاظ کے عموم کا کیا جائے گا ، اسباب کے خصوص کا نہیں |
مفرد پر عام کا حکم لگانے سے اس عام کا عموم ختم نہیں ہوگا |
وہ الفاظ جو عام کے درجے پر ہوتے ہیں یا عام کے قائمقام ہوتے ہیں |
خاص |
تخصیص ، لغوی و اصطلاحی تعریف |
مخَصِّصات |
مخَصِّصَات متصلہ |
استثناء کے ذریعے تخصیص |
استثناء کے صحیح ہونے کی شرائط |
جملہ ہائے معطوفہ کے بعد استثناء کا آنا |
شرط کے ذریعے تخصیص |
صفت کے ذریعے تخصیص |
غایت کے ذریعے تخصیص |
بدل بعض کے ذریعے تخصیص |
مخَصِّصَات منفصلہ |
کتاب وسنت کی کسی نص کے ذریعے تخصیص کرنا |
اجماع کے ذریعے تخصیص کرنا |
قیاس کے ذریعے تخصیص کرنا |
حس کے ذریعے تخصیص کرنا |
عقل کے ذریعے تخصیص کرنا |
دلالت کے اعتبار سے لفظ کی اقسام |
ان اقسام کا حکم |
مجمل اور مُبَيَّن |
مجمل , لغوی اور اصطلاحی تعریف |
اجمال کی اقسام |
مرکب میں اجمال |
مفرد میں اجمال |
حرف میں اجمال |
محذوف حرف کے تعین میں اختلاف کی وجہ سے اجمال |
مجمل میں عمل |
ان نصوص کا بیان جو مجمل نہیں ہیں |
مبین , لغوی و اصطلاحی تعریف |
اس چیز کا تذکرہ جس میں بیان واقع ہوتا ہے |
قو ل کے ذریعے بیان |
فعل کے ذریعے بیان |
ترک ِ فعل کے ذریعے بیان |
بیان کے مراتب |
بیان کوضرورتکے وقت سے مؤخر کرنا اور بوقت ضرورت واضح کرنا |
اتنی تاخیر کرنا کہ عمل کا وقت آپہنچے |
اتنی تاخیر کرنا کہ وقت ِ ضرورت ہی گزر جائے |
مُبَیِّن کا مبَیَّن کے مقابلے میں درجہ |
سنت کےذریعےکتاب کا بیان |
مفہوم کے ذریعےمنطوق کا بیان |
بیان کے لیے یہ ضروری نہیں کہ اسے ہر انسان جان لے |
نسخ , لغوی واصطلاحی تعریف |
نسخ کا جائز اور واقع ہونا |
تحریر اور حکم کا منسوخ ہوجانا |
آیت کی تحریر کا منسوخ ہوجانا لیکن حکم باقی رہنا |
آیت کے حکم کا منسوخ ہوجانا اور تحریر باقی رہنا |
آیت کے حکم اور تحریر دونوں کا منسوخ ہوجانا |
بغیر کسی بدل کے نسخ |
کسی بدل کے ساتھ نسخ |
ہلکے حکم کے بدلےپہلے حکم کا منسوخ ہونا |
مساوی حکم کے بدلے پہلے حکم کا منسوخ ہونا |
بھاری حکم کے بدلے پہلے حکم کا منسوخ ہونا |
کتابیا سنت کا کتاب یا سنت کے ذریعہ نسخ |
قرآن مجید کا قرآن مجید کے ذریعہ نسخ |
سنت کا کتاب کے ذریعہ نسخ |
کتاب کا سنت کے ذریعہ نسخ |
سنت کا سنت کے ذریعہ نسخ |
اجماع , لغوی و اصطلاحی تعریف |
اجماع کی مثالیں |
اجماع کی حجیت کے دلائل |
اجماع کا زمانہ |
کیا اجماع کے منعقد ہونے کےلیے یہ شرط ہے یا نہیں کہ اجماع کرنے والوں کا زمانہ ختم ہوجائے ؟ |
اجماع کی بنیاد |
اجماع کی اقسام |
اخبار , لغوی و اصطلاحی تعریف |
خبر کی سچ اور جھوٹ ہونے کے اعتبار سے تقسیم |
خبر کی متواتر اور آحاد میں تقسیم |
متواتر , لغوی و اصطلاحی تعریف |
متواتر کی شروط |
خبر متواتر کی اقسام |
متواتر لفظی |
متواتر معنوی |
علم کی اس نوع کا بیان جس کا خبر متواتر فائدہ دیتی ہے |
آحاد |
اخبار آحاد کے ذریعے عبادت کرنا |
راویوں کی قلت اور کثرت کے اعتبار سے خبر واحد کی تقسیم |
قبول اور رد کے اعتبار سے اخبار آحاد کی اقسام |
صحیح لذاتہ , صحیح لغیرہ , حسن لذاتہ , حسن لغیرہ , ضعیف |
مسند , مرسل |
مرسل کی اقسام |
صحابی کی مرسل روایت |
تابعی کی مرسل روایت |
غیر صحابی اور غیر تابعی کی مرسل روایت |
مرسل کا حکم |
راوی کا خبر نقل کرتے وقت اپنے اختیار سے کام لینا |
ان معتبر شروط کا بیان جو راوی میں ہونا ضروری ہیں |
روایت کرنے کے صیغے اور الفاظ |
رسول اللہﷺ کے افعال اور آپﷺکی تقریرات |
نبی کریمﷺ کے افعال |
نبی کریمﷺ کی تقریرات |
قیاس , لغوی و اصطلاحی تعریف |
قیاس کا انکار کرنے والوں پر قیاس کے اثبات کے دلائل |
قیاس کے ارکان اور ہر رکن کی تعریف |
قیاس کی شرائط |
اصل کی شروط |
فرع کی شروط |
اصل کے حکم کی شرائط |
پر علت کی شرائط |
قیاس کی قطعی وظنی میں یا جلی اور خفی میں تقسیم |
قیاس قطعی یا جلی |
قیاس ظنی یا خفی |
علت کی تصریح ہونے یا نہ ہونے کے اعتبار سے قیاس کی تقسیم |
قیاس علت |
قیاس دلالت |
اصل کے معنی میں قیاس |
قیاس شبہ |
علت میں اجتہاد ہونے کے اعتبار سے اس کی تقسیم |
تحقیق المناط |
تنقیح المناط |
تخریج المناط |
علت کے مسالک |
دلائل کی ترتیب اور بعض کی بعض پر ترجیح |
دلائل کی ترتیب |
ترجیح , اور اسکا طریقہ |
اجتہاد اور تقلید |
اجتہاد , لغوی واصطلاحی تعریف اور اسکا حکم |
اجتہاد کا دروازہ ہمیشہ کے لیے کھلا ہے |
مجتہد بننے کی شرائط کا بیان |
مجتہدین کی اقسام اور ہر قسم کے مجتہد کا مرتبہ |
مجتہد مطلق , مجتہد مذہب اور مجتہد فتوى و ترجیح |
ایک وقت میں ایک مجتہد ہی درستگی کو پہنچنے والا ہوتا ہے |
اجتہاد کی تقسیم |
نبی کریمﷺ کے اجتہادات |
زمانہ نبوت میں اجتہاد کا ہونا |
تقلید , لغوی و اصطلاحی تعریف |
کس کے لیے تقلید کرنا جائز ہے اور کس کےلیے نہیں؟ |
مفتی اور مستفتی |
کتاب وسنت میں افتاء کا لفظ کسی کی طرف منسوب ہوکر آیا ہے؟ |
مقلد کس سے فتوى طلب کرے ؟ |
جب کسی جگہ پر کئی مفتی ہوں تو مقلد آدمی کس سے فتوی طلب کرے؟ |
مفتی اور مستفتی کے آداب |
مفتی کے آداب |
مستفتی کے کے آداب |
-
السبت PM 10:04
2022-02-19 - 6050